4 apró tett a jóllétért

on

Itt a tavasz, ilyenkor szívesebben vágunk bele új kihívásokba. Mi lehetne jobb cél, mint a saját jóllétünk növelése? Az, hogy én jól érzem-e magam az életemben, teljesen szubjektív dolog. Lehet, hogy mások irigyelnek milyen jó nekem, miközben én szenvedek, és ugyanez fordítva is igaz lehet. Mi kell ahhoz, hogy valóban átéljük a jóllét érzését?

wb1.jpg

Az ember szubjektív jóllétének 4 nagyobb területe van. Ma ötleteket mutatunk arra, hogyan lehet a tavaszi megújulás jegyében minden területen kicsit közelebb kerülni a jólléthez vagy még jobban érezni magunkat. A fizikai, a pszichológiai, a társas és a spirituális jóllétünk egymástól tulajdonképpen független, de a cél az, hogy mindegyik területen a lehető legjobbat hozzuk ki magunkból.

1. A testi, fizikai jóllétünkre mindig érdemes odafigyelni. Bár szigorúan értelmezve enélkül is működhet a well-being, gondoljunk csak a fogyatékos emberekre. Nézzük mit tehetünk a fizikai jóllétért:

  • Séta a szabadban, mozogjunk és töltődjünk napfénnyel. A legtöbb okos telefonon már van lépésszámláló, és vállon veregethetjük (legalább) magunkat, ha sikerül napról-napra aktívabbnak lenni.
  • Érdemes találni valami olyan sportot, ami ellazít vagy segít levezetni a feszültséget.
  • Egy kicsivel több mozgást csempészni a mindennapokba nem is olyan nehéz: egy megállónyi séta hazafelé, a lépcső használata a lift helyett igazán apróságok. Azonban hosszútávon jelentős hatásuk van.

2. A pszichológiai jóllét fedi le azt, hogy mennyire érezzük jól magunkat a bőrünkben. Elégedettek vagyunk-e magunkkal? Szeretjük-e az életünket? Boldogok vagyunk-e?

  • Próbáljunk minél több pozitív érzelmet átélni: boldogság, hála, tisztelet, szeretet, megbecsülés – csak néhány példa, amit megkereshetünk a mindennapjainkban és kicsit átengedhetjük magunkat ezeknek az érzéseknek.
  • Egy kicsivel több optimizmus a hétköznapokban szintén növeli a pszichés jóllétet.
  • Végezzünk olyan tevékenységeket, amiktől flow állapotba kerülünk. Ez a vasalástól a játékon át bármi lehet, egyénileg kell kitapasztalni, hogy mik azok az elfoglaltságok, amelyekkel szinte repül az idő és közben jól érezzük magunkat. Az a fontos, hogy elmélyülten tudjunk tevékenykedni.
  • A megfelelő önbizalom is hozzájárul a jólléthez.
  • Tegyen valamit, bármit ami jókedvre deríti. Kertészkedjen, süssön – az a fontos, hogy örömet okozzon  tevékenység.

wb3.jpg

3. A társas jóllét azt jelenti, hogy elégedettek vagyunk a kapcsolatainkkal, úgy mennyiségileg, mint minőségileg.

  • Ne csak a Facebook-messengeren beszélgessünk a barátainkkal, néha hívjuk fel őket, sőt még jobb, ha személyesen találkozunk velük. Ápoljuk a kapcsolatainkat.
  • Keressünk olyan aktivitásokat, ahol másokkal találkozhatunk: kutyasétáltatás közben szóljunk pár szót a többi kutyáshoz vagy váltsunk pár kedves szót a velünk egy háztömbben lakókkal.
  • Akár valamilyen csoportos sportba is belekezdhetünk, ez a fizikai és a társas jóllétünket is növelni fogja.

4. A spirituális jóllét az életünk vezérfonalát adja. Nem feltétlenül vallás vagy megbékélés a sorssal, inkább egyfajta aktív részvétel az életünk irányításában.

  • A spirituális jóllét eléréséhez nagyon fontos az önismeret. Jó tisztán látni, ki vagyok én és mit akarok elérni az életemben.
  • Néha álljunk meg, és gondoljuk végig a céljainkat, nézzük meg mit-miért teszünk. Keressük meg a dolgok értelmét, nézzünk egy kicsit az életünk történései mögé.
  • Legyünk tudatosabbak a mindennapjainkban, és próbáljunk a jelenben, az adott pillanatban élni

Válasszon ki egyet-egyet és máris 4 apró lépéssel elindul a “jobb”-lét felé!

Látogass el heti előadásainkra a legérdekesebb pszichológiai, tudományos és üzleti témákról. Következő előadásainkat ide kattintva nézheted meg!

Be Smart Klub és kitárul a világ!

(Képek: Pinterest)

Szerző: Dr. Séllei Bea

Forrás: http://szubkult.blog.hu/2018/04/10/4_apro_tett_a_jolletert

Olvass további érdekes híreket nálunk